Ruilen en retourneren
LUXXUR is aangesloten bij het CBW, de centrale branchevereniging voor woonwinkels. Zo hanteren we ook de voorwaarden op retourneren en ruilen, die het CBW in samenwerking met de consumentenbond heeft samengesteld. Voor aankopen op afstand is de “Wet Bescherming Consument bij Koop op Afstand” van kracht. Bij LUXXUR kun je jouw aankopen ruilen of terugbrengen binnen 14 dagen. Afgeprijsde artikelen, matrassen, en artikelen die speciaal voor de klant gemaakt of besteld worden, kunnen helaas niet geruild of teruggenomen worden. Ruilen van het artikel tegen een ander artikel dan wel tegen een tegoedbon is zonder overlegging van de originele kassa-/orderbon niet mogelijk.
Klik hier voor de algemene voorwaarden CBW voor retourneren en ruilen
Ophalen en retourneren van producten
Het ophalen van producten is uiteraard gratis bij ons magazijn in Uden. Wanneer een product ‘op voorraad’ staat kunt u dat direct ophalen in onze winkel in Uden
Bel altijd ruim vooraf wanneer je het wilt komen ophalen, zo kunnen wij ervoor zorgen dat je bestelling voor je klaarstaat. Indien je niet belt, kunnen wij niet garanderen dat er producten klaarstaan, of dat je de producten meteen kunt meenemen. Het retourneren van producten is ook gratis indien je het zelf komt retourneren bij onze vestiging. Het is ook mogelijk om een pakket of meubel door ons te laten ophalen, hiervoor worden kosten in rekening gebracht.
Voorwaarden
1. Het geretourneerde artikel zit in originele, onbeschadigde en ongeopende verpakking
2. Het geretourneerde artikel is niet gemonteerd
3. De consument is in bezit van een originele factuur
4. De consument wil binnen de termijn van 14 dagen nieuwe aankopen die via de webshop zijn
gedaan, ruilen of retourneren
5. Het geretourneerde artikel is niet zoals hieronder beschreven uitgesloten van herroepingsrecht
6. Matrassen, toppers en bedtextiel zijn om hygiënische redenen uitgesloten van
herroepingsrecht
Retourneren
1. Het is voor de internetafnemer mogelijk om binnen de zichttermijn (14 dagen) de artikelen te
retourneren.
2. Retourneren in de winkel is gratis. Alle andere retourzendingen zijn voor eigen rekening.
De eventuele verzend- en transportkosten zijn voor uw rekening.
3. Voor artikelen die in de webshop zijn gekocht en zijn afgehaald, geldt dat ze voor volledige
terugbetaling, ongebruikt, onbeschadigd, in de originele staat en (indien redelijkerwijs mogelijk)
in de originele verpakking zijn voor retourzending. Eventuele waardevermindering van het
product door bijvoorbeeld (transport)schade, kunnen wij in rekening brengen.
4. Het is uitsluitend mogelijk om goederen te retourneren indien daar vooraf melding van is
gemaakt.
5. Het bedrag wordt binnen 10 werkdagen na het terug-ontvangen van het (onbeschadigde)
geretourneerde product, teruggestort op het rekeningnummer dat bij LUXXUR bekend is.
6. Indien je gebruik maakt van onze retourdienst, dan worden er kosten in rekening gebracht.
7. Indien je ervoor kiest om jouw bestelling van LUXXUR retour te doen en je voldoet aan
onze retoureisen, verzoeken wij om de/het desbetreffende product(en) voor te bereiden op de
dag van het ophalen. Dit houdt in dat het product in de verpakking moet zitten en moet worden
klaargezet bij de deur. Indien hier niet aan wordt voldaan en wij zelf nog maatregelen moeten nemen om het product mee te kunnen nemen, zullen wij hier kosten voor in rekening brengen. Deze kosten zijn afhankelijk van het pakketten waaruit het product bestaat.
Uitgesloten van herroepingsrecht
1. Artikelen die verzegeld zijn (matrassen, toppers, bedtextiel, etc)
2. Artikelen die speciaal op maat of kleur zijn besteld
3. Artikelen die in gebruik zijn genomen
4. Artikelen die gemonteerd zijn
5. Aankopen in de winkel
Wanneer LUXXUR binnen de voornoemde 14 dagen geen verzoek van terugname ontvangt, zal de koop als bindend beschouwd worden.
Annuleren
Als je annuleert terwijl je nog niet in kennis bent gesteld van de definitieve datum van aflevering, dan ben je 30% van de koopsom als schadevergoeding verschuldigd. Je vergoedt met de annuleringskosten de schade die wij lijden doordat jij de producten en/of diensten niet kan afnemen. Annuleer je nadat je in kennis bent gesteld van de definitieve datum van aflevering, dan betaal je 50% annuleringskosten. Wanneer er eenmaal is geleverd, kun je niet meer annuleren. De hele overeenkomst is dan al uitgevoerd. De genoemde percentages zijn vaststaand.
Ruilen
Een consument mag een artikel ruilen indien dit binnen een termijn van 14 dagen (na aankoop van het artikel op de webshop) doet. En enkel wanneer deze nog in originele verpakking en niet gemonteerd is. De consument kan een artikel ruilen tegen een artikel of meerdere artikelen van dezelfde waarde. Wanneer deze waarde wordt overschreden, zal de consument een meerprijs moeten betalen.